środa, 2 marca 2011

Present Perfect Continuous

Forma:

podmiot + odpowiednia forma czasownika "to have" (have, has) + "been " + czasownik z końcówką -ing.

e.g. I have been working here for 3 years

Zastosowanie:

-Używamy czasu Present Perfect Continuous, gdy nie patrzymy na to, jakie są skutki tej czynności, tylko jak długo ona trwała. 
e.g. I have been living here for 5 years.
 
- Używamy czasu Present Perfect Continuous do mówienia o czynności, która rozpoczęła się w przeszłości i trwa nadal.
e.g. She has been waiting for two hours but still there is no sign of the bus.

-Czynności, która rozpoczęła się w przeszłości i zakończyła się w chwili, kiedy o tym mówimy. 
I have been looking for you for 15 minutes!

Wyrażenia określające czas w Present Perfect Continous:
for, since, how long, lately, recently etc

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z samodzielną nauką czasów miałam dość poważny problem. Dopiero indywidualny kurs w szkole językowej https://lincoln.edu.pl/ bardzo mi pomógł. Zajęcia przeważnie na takich kursach odbywają się w mało licznych grupach, przez co doświadczony nauczyciel jest w stanie poświęcić nam więcej uwagi. Zdecydowanie wpływa to na efektywność edukacji i jej tempo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie ja dopiero co zaczynam uczyć się języka angielskiego i muszę przyznać, że jak najbardziej mi się on podoba. Teraz chcę również wysłać dziecko na ten język obcy. Jak czytałem na stronie https://silesia24.pl/stopsmog/szczegoly/gdzie-w-katowicach-poslac-dziecko-na-lekcje-angielskiego-21614 to już mam pierwsze typy.

    OdpowiedzUsuń